Svar til Mikkel Dam - om at være til for borgerne

Onsdag 18. september 2019 kl. 10:12

Print venlig side!   Større tekst   Mindre tekst

Svar til Mikkel Dam - om at være til for borgerne
Indlæg af:
Sven Sonnenberg,
Klipegade 5 , Svaneke og
flexbolig Hylleholtvej 23, Faxe Ladeplads.


Det er med glæde, at jeg læser dit indlæg .
Jeg indberettede sidste år overfor soc. minister og soc.udvalget 7 kommunale overtædelser, både løgne overfor de implicerede borgere, som jeg hjalp igennem ,så de slap for disse overgreb. De strakte sig fra flere løgne til fejlfortolkning af love og i et tilfælde til direkte bedrageri.

Jeg gjorde gældende, at jeg kan dokumentere disse tilsidesættelser af borgernes retssikkerhed og at jeg blot som 1 person ud af over 5 mio indbyggere har oplevet 7 tilsidesættelser på få år.Hvordan ser det så ikke ud for de resterende borgere i landet?

3 udvalgsmedlemmer svarede, at det var et problem og at de ville overveje at indføre en slags kommunale ombudsmænd, som skal svare med udførlig juridisk bedømmelse til borgerne og ved årets udgang aflevere en rapport til byrådet, så man kan komme disse mange overtrædelser til livs.Desværre var ingen tilbagemeldinger fra den røde blok. Det undrede mig, da de altid fokuserer -i ord- på borgerne.

Utrolig mange borgere afstår fra at klage, så de er ikke med i regnskabet her.Adspurgt svarer de fleste, at det er for indviklet,uoverskueligt og at det alligevel ikke nytter noget.- Tænk, at så mange borgere resignerer overfor en myndighed, der er til netop for borgerne.

Svindlen stopper dog ikke ved kommunerne. Og det kan kun stoppes ved at vi skriver om det.

Jeg har netop anmeldt overfor energiministeren og- udvalget Energirådets ankenævns medvirken til el- selskabet Modstrøms omfattende svindel. I min ankesag løj ankenævnet i afgørelsen, og i sagsbehandlingen godkendte de en falsk dokumentation, og ignorerede min indsigelse og mit krav om det rette dokument. Da Modstrøm i sagsbehandlingens sidste mdn. fremlagde en forfalsket bankkvittering , lukkede nævnet straks sagen, da jeg meddelte det dem. De undersøgte ikke det! Det gjorde jeg så i den resp. bank. Og det var dokumentforfalskning. Jeg opfordrede nævnet til at politianmelde sagen, Intet svar. Det har jeg så gjort og i anmeldelse henvist til nævnets medvirkning til bedrageri ved at dække over det.

Nævnet bedømte min sag og tilsidesatte ligesom Modstrøm den lovmæssige Bekendtgørelse af 2016, som skal overholdes af el-selskaber i kundregnskabet og skal ved overtrædelse påtales med evt. bøder af ankenævnet. Intet skete. Sagen kører nu videre, idet vi som borgere ikke skal finde os i , at et ankenævn dækker over svindel.

Svindel er ikke kun kommunalt, det er som en pest spredt over alle grene i samfundet,også globalt.

At myndigheder og selv politikere overtræder love, endda også Grundloven er et signal til borgerne om, at det er sådan man gør.

Når først borgerne har lært lektien, har vi et lovløst samfund. Svindlen skal stoppes fra oven.

© Copyright 2019 Faxenyt.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Flere nyheder i denne sektion:

- Budgettet vidner om et byråd der vokser med opgaven
- Hul i hovedet...
- Haslevs 150 års stationsbyjubilæum
- Slut med fortidens lappeløsninger
- Forudsigelighed for plejefamilier
- Hvor er visionerne for Faxe Kommune?
- Mere trivsel og nærvær om fravær
- Verdens bedste velfærdssamfund - for nogen
- Svar til Mikkel Dam - om at være til for borgerne
- Stakkels arme mig...
- Giv borgerne reel indflydelse i Faxe Kommune
- Spørgsmål til Ole Vive
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst