Ungdomsskolens Heltidsundervisning på Ski

Onsdag 4. april 2018 kl. 14:24

Print venlig side!   Større tekst   Mindre tekst

Ungdomsskolens Heltidsundervisning på Ski
Ungdomsskolens heldagsundervisning arbejder med alternative læringsrum for at gøre de unge uddannelsesparate, og pædagogerne i Heltidsundervisningen tog i marts udfordringen op og rykkede undervisningen ud på et bjerg i Sverige.


Den pædagogiske didaktik var at udfordre de unges sociale kompetencer, da de vil blive rykket ud af deres komfortzone, både socialt og personligt, samt få trænet deres balance og koordineringsevne, og forhåbentligt give de unge inspiration til at deltage i nogle af Faxe Ungdomsskoles mange aktiviteter.

Så elever og pædagoger tog på skitur til Vallåsen i Sydsverige.

Vejrudsigten sagde -2 grader og let til ingen vind, så forholdene var perfekte.
Syv spændte elever tog med på turen, hvor energien og forventningen til turen var tårnhøje. Ud af de syv elever var der fire semipro’ og tre rookies med, så der var rig mulighed for at lære fra sig.

Turen startede kl. 7 om morgenen og afsted gik det på eventyr i skolens minibus. Da de ankom, blev de positivt overraskede over at have hele området for dem selv, hvilket betød nul ventetid ved skiliftene. Og fuld gas og højt humør blev opskriften for resten af dagen, hvor der både blev kørt baglæns ned ved tallerkenliften, så alle måtte springe til højre og venstre, til stor morskab for de øvrige, og både den blå og røde løjpe blev afprøvet og blev de unges favorit efter lidt tid. Seks timers ski, kun afbrudt af en kort pause, hvor der blev spist lidt mad, blev det til inden turen igen gik hjem.

I bilen på vej hjem blev der spurgt ind til, om der var mulighed for at komme på en længere tur, da det havde været sådan en fed oplevelse, og det var fantastisk at høre, hvordan eleverne delte deres oplevelser med hinanden, og sammenholdet blandt eleverne havde fået et nyk opad.

Dagen derpå var der ligeledes en fællesskabsfølelse blandt eleverne, der havde været afsted, der ivrigt delte ud af deres oplevelse til de andre elever i skolen.
Så det med at tænke i alternative læringsrum, havde i den grad en positiv effekt på eleverne, som fik rykket deres egne grænser og fandt skjulte talenter, som de kan bruge konstruktivt i deres videre færd.

© Copyright 2018 Faxenyt.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.


Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Kommentar:
 
Navn:
 
For at indsende din kommentar skal du indtaste billedets tal og bogstaver i feltet nedenfor.
Kan du ikke se hvad der står så klik på billedet for at få en ny.

Indtast nummer og bogstaver .


Flere nyheder i denne sektion:

- Verdens Gang - og DR
- Fælles budgetforslag fra S, SF og Enhedslisten
- Influenzasæsonen er snart over os - bliv vaccineret
- Visens Venner inviterer til sæsonstarts-koncert
- Freja og Athos klubmestre
- Lær at bruge en hjertestarter
- Klimakonference på Lindersvold
- Drenge sigtet for hærværk
- Filmaften i Hylleholt Sogn
- HF’ere fra VUC i Faxe på Talent Camp
- Nu er Tobias godt kørende
- Åbent hus i Landbomuseet på Folehavegaard
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
-
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst